Skorzystaj z Callpage w promocji -50% na wszystkie pakiety!

1. Zarejestruj konto: Link

2. Użyj kodu przy płatności : OCTOBER50

Promocja w Callpage trwa do 31.10.2018

Prowadzenie własnego biznesu w internecie wymaga nie tylko umiejętności analitycznych i marketingowych, ale także znajomości nowoczesnych narzędzi wspierających sprzedaż usług i produktów. Pozyskiwanie nowych klientów nie powinno ograniczać się tylko do zasypywania go banerami reklamowymi i wysyłania ofert za pośrednictwem maila czy mediów społecznościowych.

Ze względu na zmieniające się trendy w marketingu internetowym, należy na bieżąco poszukiwać nowych rozwiązań, aby nie wypaść z rynku i wyprzedzić konkurencje. Do tego niezbędna jest analiza i monitorowanie marki oraz wdrażanie nowych funkcjonalności w swoim sklepie czy na stronie internetowej firmy.

Ze względu na zmieniające się trendy w marketingu internetowym, należy na bieżąco poszukiwać nowych rozwiązań, aby nie wypaść z rynku i wyprzedzić konkurencje. Do tego niezbędna jest analiza i monitorowanie marki oraz wdrażanie nowych funkcjonalności w swoim sklepie czy na stronie internetowej firmy.

Obecnie coraz więcej usługodawców oferuje narzędzia, dzięki którym wzrost sprzedaży może sięgać nawet kilkudziesięciu procent. Wtyczki instalowane na stronie mają ułatwić klientom bezpośredni kontakt ze sprzedawcą, uprościć procedurę przejścia do etapu koszyka oraz uatrakcyjnić sposób zakupów, aby był jak najbardziej intuicyjny. Jednym z takich narzędzi jest CallPage założone w 2015 roku przez grupę młodych Ukraińców, na stałe mieszkających w Polsce.

Pomysłodawcami projektu był Ross Knap, Sergey Butko i Andrew Tkachiv. CallPage swoją działalność rozpoczynał jako niszowy startup, a obecnie może poszczycić się wieloma znaczącymi klientami na całym świecie oraz wielomilionowym wsparciem inwestorów na dalszy rozwój działalności. Narzędzie to potrafi skutecznie podnieść sprzedaż oraz ułatwić komunikację między firmą, a klientem, dzięki czemu zyskuje na coraz większej popularności wśród osób prowadzących swój biznes w internecie.

Na czym polega fenomen CallPage oraz jak wykorzystać jego wszystkie możliwości, aby skutecznie podnieść zyski prowadzonej działalności?

CallPage – co to jest?

CallPage jest narzędziem ułatwiającym komunikacje z potencjalnym klientem za pośrednictwem prostego formularza dostępnego na stronie internetowej. Jest to innowacyjne rozwiązanie polegające na wsparciu sprzedaży i optymalizacji konwersji e-commerce dla małych i dużych przedsiębiorstw, prowadzących swój biznes w sieci. CallPage umożliwia osiągnięcie wcześniej postawionych celów poprzez bezpośredni kontakt między konsultantem i klientem.

Realizacja tych celów nie musi oznaczać sfinalizowanie zakupów i zwiększenie dochodów firmy. Na wzrost konwersji składa się również możliwość łatwego skontaktowania się ze sprzedającym, uzyskanie niezbędnych informacji na temat produktów oraz wsparcie posprzedażowe i serwisowe, dzięki czemu wizerunek sklepu w oczach klienta wzrasta i uwalnia pozytywne reakcje na temat obsługi.

Ma to szerszy wymiar, gdyż zadowolenie z procesu finalizacji transakcji oraz możliwość łatwego dostępu poprzez szybki kontakt z konsultantem może skutkować tym, że użytkownik stanie się stałym odbiorcą usług i będzie polecał dalej markę jako w pełni profesjonalną i wiarygodną. Taki model komunikacji za pośrednictwem strony internetowej jest obecnie często wykorzystywany i liczne analizy potwierdzają jego skuteczność.

Zainstalowanie wtyczki na swojej stronie internetowej umożliwia szybkie oddzwonienie do klienta w ciągu 28 sekund. Określenie takiego czasu ma nie tylko wymiar praktyczny, gdyż tyle zazwyczaj zajmuje skontaktowanie się konsultanta z odbiorcą. Zabieg ten wzbudza również zainteresowanie wśród klientów i skłania ich do pozostawienia swojego numeru telefonu, aby sprawdzić czy faktycznie obietnica oddzwonienia w 28 sekund zostanie spełniona.

Odpowiednio przeprowadzona rozmowa może dodatkowo przekonać niezdecydowanego klienta i rozwiać jego wątpliwości co do zakupu określonych produktów. CallPage ma więc wymiar nie tylko marketingowy, ale również wpływa na psychologiczne zachowania konsumentów na każdym etapie procesu zakupowego. Ogólnie, wtyczkę CallPage można scharakteryzować w ten sposób, że jest ona nowoczesną odpowiedzią na tradycyjne formy kontaktu z klientem poprzez wybór przez niego numeru telefonu i oczekiwanie na połączenie.

Taka metoda komunikacji znacząco skraca czas potrzebny na dodzwonienie się i eliminuje sytuacje, w których klient nie otrzyma odpowiedzi z powodu braku kontaktu.

CallPage – jak działa?

CallPage to wtyczka, która działa po zainstalowaniu na stronie internetowej. System ten monitoruje zachowania odwiedzających daną witrynę i po wykryciu obecności na niej klienta pokazuje mu komunikat o możliwości skontaktowania się z konsultantem w czasie 28 sekund. Działa to w ten sposób, że wyskakujące okienko pop-up zachęca klienta do zostawienia numeru telefonu, dzięki czemu otrzyma on połączenie zwrotne bez konieczności czekania na linii, aż ktoś z obsługi odbierze telefon.

Klient ma również możliwość wyboru terminu, w którym kontakt ma być nawiązany, 28 sekund nie jest w tym przypadku wymogiem, co jest dodatkowym uproszczeniem, aby konsultant oddzwonił w najwygodniejszym czasie. System skonstruowany jest w ten sposób, że numer telefonu kierowany jest bezpośrednio do przedstawiciela, który jest akurat wolny, co znacząco skraca czas nawiązywania połączeń z potencjalnym klientem.

Zastosowanie wtyczki na swojej stronie ma istotny wpływ na konwersję, gdyż jeżeli zainteresowany kupnem nie otrzyma odpowiedzi na nurtujące go pytania w momencie w którym znajduje się na stronie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zrezygnuje z danej marki i poszuka podobnych produktów u konkurencji. Nie trzeba chyba uświadamiać, że klient porzucający koszyk z powodu braku kontaktu z przedstawicielem firmy, prawdopodobnie już do niego nie wróci, a w przypadku wystąpienia kilkukrotnie podobnej sytuacji, odnotowane straty mogą być już na wysokim poziomie.

CallPage działa również poza godzinami pracy firmy, co również jest czynnikiem wpływającym na ilość pozyskanych klientów. Mało który sklep internetowy posiada dostępną przez całą dobę infolinię, a dzięki wtyczce klient zainteresowany zakupem może po prostu zostawić swój numer telefonu i wyznaczyć dogodną godzinę, w której konsultant ma do niego oddzwonić. Głównym założeniem CallPage jest zachęcenie klienta do kontaktu, mimo że wchodząc na stronę tego nie planował.

Ma temu służyć prosty formularz pop-up ze zdecydowanym i widocznym call to action, nawołującym do pozostawienia numeru telefonu. W większości przypadków, wchodząc na stronę sklepu przeglądamy produkty, które nas interesują i albo finalizujemy zakup, albo z niego rezygnujemy. CallPage ma również wpływ na postrzeganie marki, gdyż pokazuje, że klient jest ważny i w każdym momencie może uzyskać niezbędne informacje, bez konieczności czekania na infolinii, aż któryś z konsultantów będzie dostępny, co może zniechęcić do prowadzenia dalszych zakupów.

Widżet CallPage prowadzi również własny system CRM, dzięki czemu można na bieżąco analizować rozmowy między konsultantem, a klientem oraz monitorować zachowania konsumentów. Dzięki tej wtyczce można nie tylko prowadzić rozmowy, zdobywać kontakty oraz usprawnić proces komunikacji między konsumentem, a działem sprzedaży. Dodatkowym atutem jest możliwość analizowania zachowań klienta od momentu wejścia na stronę, aż do jej opuszczenia, co pozwala na wprowadzenie zmian, które przyczynią się do wzrostu sprzedaży i zwiększenia liczby koszyków zakończonych sukcesem.

CallPage – funkcje

CallPage jest wszechstronnym narzędziem wyposażonym w rozbudowane funkcje, które można wykorzystać do zdobywania nowych klientów oraz monitorowania ich zachowań. Wtyczka umożliwia konfigurację w sposób optymalny dla danej witryny, dostosowując jej opcje do zapotrzebowania witryny. Ma to ogromne znaczenie, gdyż inne funkcje będą niezbędne w przypadku sklepów internetowych, a inne sprawdzą się na stronie firmy konsultingowej czy usługowej. Indywidualna personalizacja zapewni właściwe działanie wtyczki oraz sprawi, że należycie spełni ona swoją rolę. Jakie funkcje posiada CallPage, dzięki którym jest na nią takie zapotrzebowanie?

  • oddzwanianie w 28 sekund- to główna funkcjonalność wtyczki, która jest fundamentalny motorem napędowym całej koncepcji powstania CallPage. Nie trzeba chyba przypominać, że czas reakcji na zapytanie wychodzące od potencjalnego klienta odgrywa kluczową rolę w procesie sprzedaży.

    Tak zwany Lead Response jest jednym najistotniejszych wskaźników, które bezpośrednio wpływają na konwersje i zaufanie klientów. CallPage posiada możliwość dostosowania czasu reakcji według potrzeb, więc 28 sekund oczekiwania na połączenie nie jest tu sztywnym wyznacznikiem i może być ustalony indywidualnie

  • obsługa klienta po godzinach pracy- CallPage dysponuje również funkcją, która umożliwia pozostawienie numeru oraz określenie pory, w której konsultant ma oddzwonić. Jest to dość praktyczne rozwiązanie, gdyż wiele osób odwiedza sklepy internetowe w godzinach wieczornych, kiedy większość działów obsługi klienta jest już nieczynnych.

    Pozostawienie w formularzu numeru z prośbą o kontakt, ma również wpływ na pozyskanie nowego klienta, gdyż działa jako przypomnienie. Kontrahent nie zawsze może pamiętać, że miał następnego dnia zadzwonić do danej firmy, a dzięki wtyczce konsultant sam przypomni o wyrażonej chęci kontaktu.

  • personalizacja wyglądu- widget można dowolnie spersonalizować wybierając kolor oraz tworząc opis, który będzie pasował do całości strony. Ponadto dla większej widoczności wtyczki oraz przyciągnięcia uwagi odwiedzających witrynę, można dodatkowo zainstalować atrakcyjną grafikę, która zachęci do pozostawienia kontaktu w formularzu.

    CallPage jest w pełni responsywny, dzięki czemu bez problemu mogą z niego korzystać osoby na urządzeniach mobilnych, gdyż dostosowuje się on do wyświetlacza urządzenia. Kompozycję wyglądu można w dowolnej chwili zmienić, w miarę jak zmienia się skórka strony internetowej.

  • analizowanie rozmów- wtyczka posiada wbudowany system monitorujący połączenia między przedstawicielem a klientem. CallPage można również zintegrować z Google Analytics, co pozwala śledzić wyniki prowadzonych działań oraz analizować zachowania konsumentów.

    System posiada funkcję nagrywania rozmów oraz historię połączeń, dzięki czemu na bieżąco można monitorować przebieg prowadzonych konwersacji i w razie konieczności wprowadzać zmiany na poziomie komunikacji między firmą a klientem.

  • pozyskiwanie informacji- przydatną funkcją jest również możliwość gromadzenia obszerniejszych danych na temat potencjalnych klientów. W CallPage oprócz pola do pozostawienia numeru telefonu można również poprosić o dodatkowe informacje, takie jak e-mail, miejscowość, kraj czy imię odwiedzającego stronę.

    Pomoże to zbudować bazę klientów i dostosować kampanie marketingowe do określonej grupy docelowej. Dodatkowo wtyczka umożliwia wykonywanie połączeń do klientów z każdego kraju, co jest szczególnie istotne w przypadku firm prowadzących działalność na skalę międzynarodową i pozwala na zaoszczędzenie kosztów związanych z telefoniczną obsługą kontrahentów.

Wszystkie funkcje, w które wyposażona jest wtyczka CallPage można ustawić według własnych preferencji, dzięki czemu znajdzie ona zastosowanie w sprzedaży internetowej bez względu na profil prowadzonej firmy.

Ponadto system scoringowy zbiera i analizuje dane pomocne przy opracowywaniu kampanii reklamowych oraz jest zintegrowany z innymi narzędziami marketingowymi. Oprócz Google Analytics, CallPage bez problemu współpracuje między innymi z GetResponse, Pipedrive, HubSpot, czy Freshdesk, dzięki czemu łatwo dostosować wtyczkę do pozostałych systemów.

CallPage – korzyści

Posiadanie wtyczki CallPage na swojej stronie ma wymierne korzyści, które bezpośrednio przyczyniają się do poprawy wyników sprzedażowych. Przede wszystkim ma na to wpływ wygląd formularza kontaktowego, który jest przyjazny dla odbiorcy i nie wymaga wypełniania wielu pól z dodatkowymi informacjami. Użytkownik widząc atrakcyjne i minimalistyczne okienko pop-up, z pewnością chętniej zostawi swój numer telefonu niż w przypadku standardowego kwestionariusza do wypełnienia.

Również to, że CallPage oferuje bezpłatne oddzwonienie konsultanta, w krótkim czasie zachęca do skorzystania z takiej możliwości. Na wielu stronach można spotkać formularze zapewniające kontakt w ciągu 24 albo 12 godzin lub możliwość wysłania zapytania bezpośrednio na meila. W przypadku CallPage krótki czas oczekiwania na rozmowę z przedstawicielem, przyczynia się do zwiększenia konwersji i prawdopodobieństwa pozyskania nowego klienta.

Ponadto obiecywany czas oczekiwania 28 sekund na połączenie, zachęci potencjalnego klienta do zostawienia swojego numery z czystej ciekawości, aby sprawdzić czy rzeczywiście konsultant oddzwoni w mniej niż pół minuty. Jest to pewnego rodzaju chwyt marketingowy, mający na celu zachęcenie do kontaktu, a strategicznie poprowadzona rozmowa może przekładać się na zdobycie nowego kontrahenta, nawet jeżeli miał on wątpliwości co do zakupu produktu czy usługi.

Wtyczka CallPage posiada również algorytm, który umożliwia wyłapywanie potencjalnych klientów. Działa to na tej zasadzie, że gdy użytkownik próbuje opuścić stronę, przed jej wyłączeniem wyskakuje okienko pop-up z propozycją kontaktu z konsultantem. Wiele osób korzysta z takiej możliwości, zostawiając swój numer, a dzięki rozmowie przedstawiciel może się dowiedzieć czego brakuje w ofercie sklepu lub co przyczyniło się do rezygnacji z zakupów i w miarę możliwości zaproponować odpowiedni produkt.

Dodatkowe korzyści wynikające z posiadania wtyczki na swojej stronie związane są bezpośrednio z opracowania nowych leadów wynikających z Lead Response Time. Oznacza to, że im mniej czasu upłynie od momentu zgłoszenia do kontaktu z konsultantem, tym większe prawdopodobieństwo pozyskania nowego klienta. Również forma formularza nawołująca bezpośrednio do Call to action, sprawia że użytkownik chętniej wypełni nie tylko pola z numerem telefonu, ale również dodatkowe rubryki, co pozwala zdobyć więcej informacji.

CallPage – czy warto?

Każda firma posiada określone cele sprzedażowe, które chce zrealizować, aby zapewnić odpowiedni poziom konwersji. Wtyczka CallPage ułatwia nie tylko pozyskiwanie nowych kontaktów, ale również pomaga w budowaniu długotrwałych relacji między marką a klientem. Ponadto znacząco upraszcza cały proces komunikacji od momentu wysłania zgłoszenia, aż do bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem.

Jest to nie tylko oszczędność czasu, ale także kosztów związanych z telefoniczną obsługą klienta, zwłaszcza w sytuacjach, gdy kontrahentami są osoby z różnych części świata. Z pewnością każdy biznes prowadzony w sieci będzie dużo lepiej prosperował, jeżeli zainstaluje na swojej stronie wtyczkę CallPage. Szeroki wybór funkcji, możliwość indywidualnej personalizacji oraz bieżące analizy i monitorowanie zachowań klientów pozwoli uskutecznić działania marketingowe, a tym samym zwiększyć sprzedaż.
Warto również wspomnieć o bezpłatnej wersji próbnej, podczas której można sprawdzić wszystkie możliwości jakie oferuje CallPage i zdecydować się czy takie rozwiązanie jest dla nas korzystne. Należy pamiętać, że każdy biznes prosperujący w internecie musi dynamicznie się rozwijać, aby wyprzedzić konkurencję i być na bieżąco z aktualnymi trendami obowiązującymi w branży marketingowej.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment