Zanim internet na dobre zagościł w polskich domach i stał się powszechnym źródłem komunikacji, przesyłanie informacji za pośrednictwem łącza miało ograniczone możliwości. Nie było jeszcze popularnych kanałów social media, za pomocą których obecnie większość ludzi się komunikuje, dystrybuuje treści czy nawet prowadzi rozbudowane kampanie marketingowe.

Główną formą przekazu była poczta elektroniczna, która z powodzeniem zaczęła zastępować wysyłanie i odbiór tradycyjnych listów, ze względu na szybkość i wygodę przepływu informacji między odbiorcą a adresatem. Większość osób posiada przynajmniej jeden adres e-mail, z którego regularnie korzysta i codziennie sprawdza zawartość skrzynki odbiorczej.

Taka powszechność poczty elektronicznej sprawia, że jest to skuteczny nośnik reklamy, dzięki której można bezpośrednio dotrzeć do odbiorcy w sposób uwzględniający jego aktualne zapotrzebowanie na konkretne produkty i usługi. Ze względu na to, że reklama trafia bezpośrednio na prywatną skrzynkę odbiorczą potencjalnego klienta, jest to jeden z najbardziej bezpośrednich kanałów komunikacji między firmą a potencjalnym klientem.

Kampanie e-mail marketingowe cieszą się dużą popularnością ze względu na niskie koszty dystrybucji informacji, możliwość budowania długotrwałych relacji biznesowych oraz spersonalizowany przekaz dostosowany do odbiorcy. Najbardziej powszechnym i wszechstronnym narzędziem do prowadzenia e-mail marketingu jest FreshMail.pl, który oferuje wiele funkcjonalności podnoszących skuteczność działań promocyjnych.

Pomaga usprawnić cały proces reklamy mailingowej dzięki pełnej optymalizacji i automatyzacji usług. Decydując się na rozpowszechnianie informacji za pomocą poczty elektronicznej, warto poznać możliwości oraz korzyści wynikające z prowadzenia kampanii za pośrednictwem FreshMail.

Czym jest FreshMail.pl?

FreshMail to rewolucyjne narzędzie do mailingu, które zyskuje na coraz większej popularności zarówno wśród małych firm jak i dużych korporacji. System powstał w 2008 roku i od tego czasu wzbogacił swoje działania o dodatkowe funkcjonalności poprawiające skuteczność prowadzonych kampanii e-mail marketingowych. Firma stale się rozwija, dzięki czemu na bieżąco udoskonala swoje narzędzia, aby nadążyć ze zmieniającymi się trendami w branży i sprostać oczekiwaniom promocyjnym narzuconym przez rynek.

Głównym atutem FreshMail jest pełna personalizacja wysyłanych mailingów oraz wzbogacenie treści o zoptymalizowaną szatę graficzną, dzięki czemu przekaz jest atrakcyjny dla odbiorcy i zachęca do zapoznania się z otrzymaną wiadomością. System umożliwia tworzenie i wysyłanie newsletterów, autoresponderów, reklam i biuletynów do określonej bazy odbiorców.

FreshMail jest również często wykorzystywany przez sklepy internetowe w celu utrzymywania relacji ze stałymi klientami, poprzez wysyłkę indywidualnych kodów rabatowych czy informacji o prowadzonych akcjach promocyjnych. Jednym z jego największych atutów jest rozbudowana baza szablonów wiadomości oraz kreator umożliwiający stworzenie własnej szaty graficznej newslettera.

Korzystanie z systemu jest proste w obsłudze, a wykorzystanie dodatkowych funkcji bardzo intuicyjne, dlatego stworzenie kampanii mailingowej nie powinno przysporzyć problemów nawet niedoświadczonym osobom.

Dużym plusem FreshMail jest również to, że wychodzi on naprzeciw potrzebom klientów i edukuje, w jaki sposób zaplanować kampanię, stworzyć kreację wiadomości oraz kategoryzować grupy odbiorców, aby osiągnąć określone cele sprzedażowe. W tym celu firma udostępnia swoim użytkownikom w przystępny sposób napisany poradnik oraz organizuje webinaria, które są źródłem praktycznej wiedzy dotyczącej mailingu.

Aby móc w pełni wykorzystać możliwości FreshMail i znacząco zwiększyć konwersję, warto zapoznać się z oferowanymi funkcjonalnościami i zoptymalizować kampanię do określonych potrzeb zarówno firmy, jak i odbiorców mailingów.

Funkcjonalności FreshMail

FreshMail jest rozbudowany o wiele przydatnych funkcji, które usprawniają jego działanie i pozwalają skutecznie wykorzystać wszystkie możliwości prowadzonej kampanii reklamowej. Dobrze skonfigurowana lista odbiorców, spersonalizowana kreacja wiadomości oraz mierzalność rezultatów wysyłanych mailingów to tylko niektóre funkcje oferowane przez system.

Swoją pozycję na rynku firma zawdzięcza ciągłemu udoskonalaniu narzędzi mailingowych, aby klienci uzyskiwali realne zyski z prowadzonych kampanii. System skupia się nie tylko na kreowaniu i wysyłaniu wiadomości jak to jest w przypadku standardowych programów mailingowych do masowej wysyłki korespondencji. Aby zoptymalizować wszystkie procesy związane obsługa kampanii, FreshMail swoim klientom udostępnia szereg rozwiązań dodatkowych, usprawniających e- mail marketing.

Z pewnością dużym ułatwieniem, szczególnie w przypadku firm, które dopiero budują bazę odbiorców i po raz pierwszy opracowują kampanię mailingową jest możliwość monitorowania przepływu informacji oraz mierzalność wyników realizowanej strategii komunikacji. Pozwala to na zoptymalizowanie i dopracowanie kampanii w przyszłości oraz eliminację błędów wynikających z niepoprawnego określenia sposobu i formy przekazywanych informacji między firmą, a potencjalnym klientem.

Ponadto FreshMail daje możliwość integracji CMS, CRM oraz z oprogramowaniem e-commerce, dzięki czemu zarządzanie subskrybentami jest dużo łatwiejsze. Dodatkowo można wykorzystać gotowe wtyczki, aby system był kompatybilny z innymi narzędziami marketingowymi. Żeby poznać wszystkie możliwości FreshMail i móc je w pełni wykorzystać w swoim biznesie, warto przyjrzeć się bliżej wszystkim funkcjonalnościom, których wdrożenie przyniesie wymierne korzyści z prowadzonej kampanii mailingowej.

Kreator wiadomości

Główną funkcją narzędzia FreshMail jest tworzenie różnorodnych kampanii mailingowych. Mogą to być newslettery, autorespondery czy jednorazowe wiadomości informacyjne. System posiada własną bazę szablonów graficznych, a dodatkowo daje możliwość pobrania lub stworzenia własnej szaty wiadomości.

FreshMail pozwala całkowicie spersonalizować wysyłane e-maile, dzięki czemu odbiorcy będą otrzymywać komunikaty dostosowane do określonych kryteriów. Nie tylko wygląd wiadomości można skonfigurować dobierając do niego odpowiednią grafikę pasującą do całości kampanii. Ważne znaczenie ma również optymalizacja treści za pomocą doboru odpowiednich tagów, dzięki którym odbiorca otrzyma treść o określonych kryteriach.

W przeciwieństwie do innych programów do mailingu, we FreshMailu można również wysyłać gotowe newslettery w postaci HTML pobranego ze strony. Dzięki temu wysyłka wiadomości będzie odbywać się niemal automatycznie, bez konieczności tworzenia osobnych kampanii. Warto również dodać, że system jest całkowicie responsywny, co pozwala oszczędzić czas na organizowanie wiadomości dostosowanych do wyświetlania na desktopach czy w wersji mobilnej.

Tworząc kampanię e-mail największą wagę należ przyłożyć do ogólnego wyglądu wiadomości, gdyż odbiorca w pierwszej kolejności „skanuje” komunikat i jeżeli wyda mu się atrakcyjny, zagłębia się w szczegółowe informacje w nim zawarte. FreshMail dzięki szerokiej bazie ciekawych szablonów oraz możliwości dostosowania rozstawu grafiki i bloków z treściami z pewnością przyciągnie zainteresowanie odbiorcy e-maila.

Budowanie bazy odbiorców

FreshMail umożliwia szybkie budowanie bazy danych odbiorców, dzięki opcji importu posiadanych kontaktów z plików czy serwisów internetowych. Pozwala to na znaczną oszczędność czasu, gdyż nie trzeba od nowa tworzyć listy mailingowej. Dodatkowo system automatycznie sprawdza poprawność zebranych adresów, usuwając te powtarzające się lub nieaktywne.

FreshMail udostępnia również szczegółowe informacje na temat konkretnego użytkownika oraz jego preferencji co do odbieranych wiadomości. Dzięki tej opcji możemy dowiedzieć się między innymi, z jakiej aplikacji pocztowej korzystał, w które linki wchodził oraz jakie informacje go interesują na podstawie podejmowanych przez niego działań i otwieranych wiadomości.

System posiada także szereg dodatkowych funkcjonalności, dzięki którym zdobywanie adresów jest jeszcze skuteczniejsze. Udostępnił on aplikację na tablety do pozyskiwania kontaktów będąc nawet w trybie offline oraz specjalne formularze newsletter do zamieszczenia bezpośrednio na stronie. FreshMail dbając o najwyższą jakość swoich usług, na bieżąco monitoruje listy mailingowe i działania odbiorców wiadomości, wyłapując spam oraz nieaktywne konta, co pozwala uniknąć sytuacji nieskutecznego wysyłania komunikatów.

Optymalizacja kampanii

Optymalizacja wysyłanych wiadomości jest niezbędna, aby mailing trafił bezpośrednio do odbiorcy oraz został przez niego odczytany. Tylko wtedy możemy mówić o powodzeniu kampanii oraz odnotować wzrost konwersji. FreshMail zapewnia wsparcie swoim klientom, dzięki prowadzonym inbox testom, zanim kampania mailingowa zostanie wdrożona.

W tym celu można skorzystać z darmowego narzędzia zapobiegającego trafianiu wiadomości do spamu, co można sklasyfikować jako niedostarczenie treści do odbiorcy. Spam test wykrywa zwroty i słowa, które mogą zostać uznane za niechciane przesyłki e-mail, dzięki czemu treść i wygląd komunikatów można doprecyzować, zanim zostaną wysłane. Ponadto testy A/B mogą pomóc spersonalizować strukturę mailingu i wybrać tę wersję, która bardziej odpowiada preferencjom odbiorcy i zwiększa prawdopodobieństwo otwarcia linku.

We FreshMailu można również prowadzić harmonogram wysyłek, aby dokładnie zaplanować czas rozpoczęcia kampanii w momencie, w którym jest najbardziej prawdopodobne, że określona grupa docelowa korzysta z poczty elektronicznej. Pełna optymalizacja i dostosowanie kampanii e-mail znacząco zwiększa szanse na powodzenie podjętych działań, a dzięki narzędziom FreshMail jest to bardziej intuicyjne i automatyczne.

Automatyzacja mailingów

Na E-mail Marketing Automation składa się szereg działań podejmowanych w celu pełnej optymalizacji kampanii pod konkretną grupę docelową odbiorców. Dzięki automatyzacji mailingów można śledzić zachowania użytkowników i przesyłać im treści zgodne z ich preferencjami.

FreshMail umożliwia między innymi targetowanie odbiorców oraz segmentowanie bazy kontaktów wykorzystując do tego zebrane informacje dotyczące miejsca zamieszkania, czasu aktywności w sieci czy wykazywanych zachowań i zainteresowań. Pozwala to skuteczniej dobierać formę i treść przekazu oraz ustalić harmonogram wysyłki do określonych użytkowników. FreshMail jest również zintegrowany z Google Analytics, dzięki czemu można zbierać dane o odbiorcach newsletterów i e-maili, zawężając prowadzoną kampanię do określonej grupy odbiorców.

System umożliwia również wykorzystanie kodów trackingowych, które pomogą zoptymalizować treści autoresponderów i automatycznie wysłać je do osób odwiedzających stronę w czasie rzeczywistym. Automatyzacja mailingów za pośrednictwem FreshMail pomoże nie tylko określić oczekiwania użytkowników, ale również scharakteryzować ich preferencje, aby wysyłane komunikaty były jak najbardziej spersonalizowane i zachęcające do odbioru.

Takie działania generują wysoką konwersję, gdyż oferty i reklamy przesyłane za pomocą mailingu, trafiają prosto do osoby, która wykazuje faktyczne zainteresowanie dystrybuowaną treścią, a dodatkowo ułatwia budowanie długotrwałych relacji między firmą a klientem.

Analityka i statystyka

Aby wyniki przeprowadzanych kampanii mailingowych były mierzalne, FreshMail udostępnia szereg narzędzi do analizy i raportowania rezultatów podejmowanych działań. Poza integracją z popularnym Google Analytics, za pomocą którego możemy dowiedzieć się jakie zyski odnotowane zostały dzięki kampanii e-mail oraz jak wzrosła dzięki temu konwersja, możemy skorzystać również z dodatkowych narzędzi analitycznych.

Po zakończonej kampanii FreshMail automatycznie wysyła raporty z wyszczególnionymi rezultatami, dzięki czemu można porównać skuteczność prowadzonych działań z poprzednimi realizacjami mailingowymi. Aby zoptymalizować treść i wygląd wysyłanych wiadomości mamy do dyspozycji mapę kliknięć oraz przyciski udostępniania w mediach społecznościowych, za pomocą których możemy monitorować zasięg wysyłanych komunikatów.

Mierzalność osiągnięcia postawionych celów ma duże znaczenie dla prowadzonego biznesu, nie tylko ze względów sprzedażowych, ale także w określeniu potrzeb odbiorców mailingu. Za pomocą zebranych w raportach informacji można w przyszłości udoskonalić prowadzone kampanie i jeszcze bardziej spersonalizować je pod konkretną grupę docelową.

Narzędzia monitorujące zachowania użytkowników udostępniane przed FreshMail są na tyle skuteczne, że nie wymagają korzystania z dodatkowego oprogramowania do analizy działań marketingowych, co jest szczególnym ułatwieniem w przypadku prowadzenia częstych kampanii mailingowych na szeroką skalę.

FreshMail – dlaczego warto z niego korzystać?

E-mail marketing jest skutecznym sposobem na promocję marki w sieci oraz pozyskiwanie nowych klientów. FreshMail.pl jest niezastąpionym narzędziem do tworzenia, prowadzenia oraz optymalizacji kampanii mailingowych, ze względu na szeroki zakres dodatkowych funkcjonalności usprawniających cały proces reklamy za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Umiejętne wykorzystanie wszystkich możliwości systemu ułatwia uzyskanie określonych celów sprzedażowych oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców wiadomości. FreshMail oprócz dystrybucji treści pozwala również pozyskać wiedzę na temat zachowań i preferencji użytkowników dzięki narzędziom do monitorowania podejmowanych przez nich działań bezpośrednio na stronie internetowej.

Dostosowane pod tym kątem treści wysyłanych mailingów nie tylko usprawniają cały proces komunikacji między firmą a konsumentem, ale również wpływają pozytywnie na aspekt wizerunkowy marki. FreshMail, mimo że posiada długoletnią tradycję na rynku, stale szuka nowych rozwiązań, aby jeszcze bardziej ulepszyć cały proces e-mail marketingu, dlatego korzystając z tego narzędzia, mamy pewność, ze mamy do dyspozycji niezbędne funkcjonalności do prowadzenia skutecznych kampanii mailingowych.

Korzyści z wykorzystywania FreshMail jest jeszcze więcej, ze względu na pełną automatyzację mailingów, która znacząco ułatwia monitorowanie podejmowanych działań promocyjnych. Korzystając z tego narzędzia, mamy możliwość wykorzystania wszystkich możliwości dostępnych obecnie w branży marketingu, począwszy od pełnej personalizacji przesyłanych wiadomości, aż do segmentowania odbiorców i analizowania wyników kampanii.

Przygotowanie mailingów dzięki FreshMail nie wymaga więc korzystania z dodatkowych aplikacji i oprogramowania, które będzie dodatkowo optymalizowało poszczególne elementy e-mail marketingu, gdyż dysponuje niezbędnymi narzędziami do optymalizacji newslettetów i autoresponderów.

E-mail jest najbardziej powszechnym nośnikiem informacji reklamowych, dlatego nie należy pomijać tego kanału komunikacji z klientem i wdrożyć go jako dodatkowy element kampanii marketingowej, dzięki czemu będziemy mieli realny wpływ na zwiększenie konwersji.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment