W dobie wszechobecnej cyfryzacji wiele osób przenosi swój biznes do sieci i tam prowadzi działalność na szeroką skalę. Nie chodzi tylko o sklepy internetowe, ale również działania marketingowe mające na celu wypromowanie usług i produktów wśród odbiorców. Aby móc zaistnieć w internecie oraz wybić się wśród konkurencji niezbędne jest podjęcie działań, mających na celu zwiększenie widoczności marki w sieci, dzięki czemu trafi ona do szerokiego grona odbiorców.

W tym przypadku skuteczną metodą pozyskiwania potencjalnych klientów jest pozycjonowanie stron, bez którego odnalezienie witryny w wynikach wyszukiwania będzie praktycznie niemożliwe. Pozyskiwanie wartościowych linków, dzięki którym strona znajdzie się w wysokich wynikach wyszukiwania nie jest już takie proste jak kiedyś. Algorytmy Google zaprogramowane są w sposób umożliwiający rozpoznawanie spamu, dlatego katalogi, fora i witryny do publikowania precli nie przynoszą już efektów w pozycjonowaniu, a jedynie wartościowe linki oraz wysokiej jakości treści mają znaczenie dla wyszukiwarki.

Platforma WhitePress wspiera zarówno reklamodawców, jak i wydawców, dzięki czemu obie strony ponoszą wymierne korzyści ze współpracy. Wydawcy publikując swoje artykuły mogą nie tylko zrobić pieniądze za dystrybucję treści, ale także zyskać wartościowych klientów. WhitePress ze względu na rozbudowane możliwości jest obecnie najpopularniejszą platformą do content marketingu, dlatego warto poznać bliżej funkcje i korzyści jakie oferuje dla swoich użytkowników.

WhitePress – co to jest?

WhitePress jest platformą internetową do prowadzenia działań marketingowych w sieci poprzez skuteczny influencer oraz content marketing. W praktyce oznacza to, że strona pośredniczy w świadczeniu usług między wydawcą lub influencerem a właścicielem witryny, którego celem jest promocja strony w internecie.

Dzięki WhitePress wydawcy mogą oferować swoje blogi czy kanały social media jako nośnik informacji, a reklamodawcy je zamawiać i z nich korzystać. Przydatnymi narzędziami oferowanymi przez portal jest również wirtualne biuro oraz promocja treści na szeroką skalę. Głównym założeniem platformy jest zapewnienie wsparcia w pozyskiwaniu nowych klientów, pozycjonowaniu wyników w wyszukiwarce oraz osiąganie postawionych celów biznesowych, poprzez prowadzenie skutecznych działań content marketingu.

WhitePress stale się rozwija, dostosowując swoje usługi do aktualnego zapotrzebowania rynku, dzięki czemu obecnie może poszczycić się współpracą z ponad 60 doświadczonymi wydawcami oraz dostępem do 4700 portali do publikacji artykułów sponsorowanych i eksperckich. Fenomenem tego narzędzia jest to, że wydawca zarabia na publikacji określonych treści tematycznych, natomiast reklamodawca zyskuje tym samym wartościowe linki na znaczących stronach internetowych.

Poza content marketingiem WhitePress daje również możliwość rozwoju ścieżki kariery dla influencerów prowadzących kanały na YouTube, blogi tematyczne, konta na Instagramie czy aktywnie udzielających się w szeroko pojętych social mediach.

Wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie WhitePress, influencer ma możliwość podjęcia płatnej współpracy z klientem, który w ten sposób będzie mógł skutecznie wypromować swoją markę w sieci. Platforma stwarza szeroki wybór możliwości zarówno dla reklamodawców i wydawców, oferując korzystne stawki i ogromną bazę portali do publikacji.

Jak to działa?

Schemat działania WhitePress jest bardzo prosty, a większość działań wykonywanych jest automatycznie. Po zarejestrowaniu się uzyskujemy dostęp do indywidualnego panelu użytkownika, którym możemy zarządzać z pozycji wydawcy lub reklamodawcy. Jako wydawca dodajemy swoją stronę internetową do platformy, dzięki czemu klienci mogą znaleźć interesującego go bloga, na którym chcą publikować zamówione artykuły.

Dla zapewnienia najwyższej jakości usług, WhitePress weryfikuje dodane witryny pod względem ruchu jaki generuje, widoczności w sieci i wartości merytorycznej zamieszczanych treści. Ze względu na automatyzacje wszystkich procesów to po stronie WhitePress stoi wyszukiwanie blogów odpowiadających danej tematyce oraz dalszy kontakt i rozliczenie z wydawcą, co znacząco skraca czas zawiązania współpracy między influencerem a zleceniodawcą.

Tak uproszczona procedura jest szczególnie korzystna z punktu widzenia reklamodawcy, gdyż w jednym miejscu może on zlecić publikacje wysokiej jakości treści w wielu miejscach, a tym samym uzyskać wartościowe linki i skutecznie wypozycjonować swoją stronę.

Możliwości korzystania z WhitePress

Platforma daje wiele możliwości współpracy z wydawcami, influencerami i reklamodawcami. W zależności od tego, jaki profil konta wybraliśmy podczas rejestracji, posiadamy dostęp do dedykowanych modułów użytkownika. Funkcjonalność oraz intuicyjny proces obsługi panelu sprawia, że platforma stwarza możliwość współpracy z zakresu dostarczania wysokiej jakości treści, wspierania kampanii marketingowych, prowadzenia działań promocyjnych oraz zarządzania publikacjami.

Copywriting i infografika

WhitePress daje możliwość zamówienia artykułów sponsorowanych i eksperckich, które pisane są przez doświadczonych w wielu dziedzinach dziennikarzy. Każdy tekst sprawdzany jest pod kątem unikalności oraz wartości merytorycznej, a ponadto jego realizacja odbywa się w ciągu 2-3 dni roboczych. Różnorodna tematyka do wyboru oraz przystępna oferta cenowa to główne atuty, które WhitePress zapewnia w ramach współpracy.

Dodatkowo przejrzysta ścieżka komunikacji między zleceniodawcą a pisarzem sprzyja budowaniu długotrwałej relacji oraz doprecyzowaniu oczekiwań dotyczących tekstu. W przypadku artykułów premium, pisanych przez specjalistów z danej dziedziny, w cenie zawarte jest również zamieszczenie tematycznych zdjęć, które uatrakcyjnią treść. Ponadto na platformie można również zlecić wykonanie tematycznych infografik, które są ogromnym wsparciem prowadzonych działań SEO. Nie tylko przyciągają wzrok, ale również generują ruch na stronie, a atrakcyjne zaprezentowanie treści w formie przekłada się na wzrost liczby odbiorców.

Publikacje artykułów

Publikowanie wysokiej jakości treści na wartościowych pod względem SEO portalach jest fundamentalną działalnością całej platformy. Artykuły mogą być dostarczone osobiście lub zlecone do napisania współpracującymi z serwisem copywriterami i dziennikarzami. Obecnie WhitePress posiada dostęp do ponad 4700 portali tematycznych, a ze względu na dynamiczny rozwój i poszerzające się grono wydawców ich liczba stale wzrasta.

Cały proces dodawania artykułów odbywa się w sposób automatyczny i wymaga tylko wybrania bloga lub strony o określonej tematyce oraz uiszczenia opłaty, a firma zajmie się resztą. Platforma zintegrowana jest z SEMSTORM, dzięki czemu na bieżąco można śledzić skuteczność działań content marketingowych i analizować statystyki zawierające niezbędne dane mające wpływ na widoczność witryny czy liczbę odbiorców.

WhitePress na bieżąco monitoruje efektywność publikowanych treści, tak aby ruch pozyskiwany z odnośników stale wzrastał i przekładał się na skuteczność podjętych działań promocyjnych.

Współpraca z influencerami

Sposób pozyskiwania influencerów do współpracy za pomocą WhitePress odbywa się w sposób prosty i intuicyjny. Platforma współpracuje z youtuberami i blogerami, których kanały social media posiadają wielu followersów oraz cieszą się dużymi zasięgami wśród odbiorców.

Aby wykorzystać możliwości promocji marki przez influencerów wystarczy sprecyzować swoje wymagania co do grupy docelowej i celów kampanii w krótkim briefie, a następnie znaleźć odpowiedniego wykonawcę. WhitePress wychodzi naprzeciw reklamodawcom i proponuje również możliwość zlecenia firmie dobór najlepszych influencerów, którzy spełniają postawione wymagania. Cała kampania podzielona jest na etapy, a jej działania na bieżąco raportowane, dzięki czemu reklamodawca ma wgląd w skuteczność podejmowanych działań.

Elastyczny proces komunikacji między influencerem a reklamodawcą oraz przejrzyste zasady współpracy przekładają się na wyjątkową popularność tej usługi. Prowadzenie takich kampanii przyczynia się do zwiększenia świadomości marki wśród odbiorców, wpływa na pozytywny wizerunek firmy oraz generuje wzrost zysków pochodzących z promowanych produktów.

Promocja treści

WhitePress bezpośrednio współpracuje z ContentStream, co pozwala na skuteczną promocję i dystrybucje treści w sieci. Artykuł trafia do jasno sprecyzowanej grupy docelowej, dzięki czemu generuje duży ruch wśród osób zainteresowanych określoną tematyką. Aby rozpocząć kampanie content marketingową wystarczy tylko ją uruchomić z pozycji panelu użytkownika, a redakcja WhitePress zoptymalizuje ją pod kątem wyboru odpowiedniej grupy odbiorców, aby przyniosła jak najlepsze rezultaty.

Artykuły promowane są na najbardziej opiniotwórczych i prestiżowych portalach, które posiadają szeroki zasięg i cieszą się największą popularnością wśród czytelników, co pozwala na precyzyjne określenie grupy docelowej. Promowane treści wyświetlane zostają w sekcji „Zobacz także”, dzięki czemu trafiają do osób realnie zainteresowanych konkretną tematyką. Dodatkowo z realizowanej kampanii content marketingowej otrzymujemy szczegółowy raport, dzięki czemu możemy sprawdzić jej efektywność oraz źródło wartościowego ruchu na promowanej stronie internetowej. Pozwala to na optymalizację następnych działań marketingowych pod kątem doboru odbiorców.

Analiza i statystki ruchu

Platforma dysponuje autorską technologią WhitePress, która na bieżąco analizuje dane dotyczące promowanych treści i generuje szczegółowe raporty związane z ruchem na stronie, zasięgiem odbiorców czy informacje na temat grupy docelowej. Obecnie jest to jedno z najbardziej precyzyjnych narzędzi analitycznych, pozwalających na dokładną kontrolę podejmowanych działań content marketingu.

Raport zawiera między innymi informacje dotyczące godzin wejścia i opuszczenia strony, krajów i języków przeglądarki najpopularniejszych źródeł wejść. Generowanie raportów jest całkowicie bezpłatne, dlatego warto z nich korzystać, aby poznać szczegółowe relacje między stroną, a jej odbiorcą i w miarę możliwości odpowiednio ją zoptymalizować do potrzeb użytkowników. Statystyki dostępne są w panelu użytkownika, dzięki czemu na bieżąco możemy śledzić efekty prowadzonej kampanii oraz popularność artykułu.

Wirtualne biuro prasowe

Platforma oferuje także możliwość skorzystania z bezpłatnego biura prasowego. Dzięki modułowi e-PR możemy udostępniać notatki dla dziennikarzy oraz bezpośrednio się z nimi komunikować. Wygląd biura prasowego możemy dowolnie spersonalizować wybierając kolor tła czy wielkość czcionki według indywidualnego uznania. Żeby zwiększyć czytelność oraz ułatwić wyszukiwanie informacji strona podzielona jest na kategorie tematyczne, gdzie publikowane są informacje dotyczące konkretnego tematu.

Dla większej wygody biuro można zintegrować z kanłami social mediów, dzięki czemu notatki będą jednocześnie publikowane w różnych miejscach. WhitePress i w tym przypadku oferuję pełną analitykę i raportowanie podjętych działań, aby określić zasięg odbioru udostępnianych notatek. Przydatną funkcją jest również możliwość stworzenia własnej bazy dziennikarzy, podzielenie jej na grupy oraz automatyczne wysyłanie powiadomień w momencie pojawienia się nowych materiałów na stronie biura.

Dzięki wyrażonej zgodzie na otrzymywanie powiadomień mamy pewność, że informacje wysyłane do dziennikarzy za pośrednictwem newslettera WhitePress trafią do skrzynki odbiorczej, a nie do spamu. Posiadanie własnego biura prasowego na platformie jest praktycznym rozwiązaniem zarówno dla dużych i małych firm, a jego bezpłatne prowadzenie oraz sprawny system komunikacji i dystrybucji informacji z pewnością przełoży się na większe zasięgi i uskuteczni działania PR.

Jak zarabiać na Whitepress?

Oprócz korzyści wynikających ze współpracy związanej z promocją treści i pozyskiwaniem wartościowych linków, platforma daje możliwość stałych zarobków dla wydawców i influencerów. Zaangażowani użytkownicy otrzymują znaczne sumy z tytułu wynagrodzenia, co stanowi dla nich stabilne źródło dochodów. Żeby zacząć zarabiać dzięki Whitepress s należy posiadać swoją witrynę, konto w social mediach lub kanał YouTube, który cieszy się dużą ilością odbiorców i popularnością w określonej grupie docelowej.

Istotne w takim modelu współpracy jest to, że wydawca sam precyzuje wymagania dotyczące kosztów publikacji i w każdej chwili może z niej zrezygnować bez ponoszenia konsekwencji. Należy jednak pamiętać, że blok czy strona internetowa powinna spełniać określone kryteria jakościowe, aby zapewnić najwyższą jakość reklamodawcom korzystającym z oferty. WhitePress szczegółowo sprawdza czy dodana witryna jest na bieżąco aktualizowana, nasycona wysokiej jakości treściami oraz czy posiada atrakcyjny dla odbiorcy szablon.

Tak samo jest z kanałem YouTube, Instagramem czy kontem na Facebooku. Jego właściciel musi wykazywać się aktywnością oraz posiadać wysokie wskaźniki ruchu i zasięg odbiorców, aby publikowane tam treści mogły być skutecznie promowane i przynieść korzyści dla zamawiającego usługę reklamodawcy. Dla influencerów i blogerów korzystanie z WhitePress w celu zarobku jest korzystnym rozwiązaniem, gdyż publikując swoją ofertę w serwisie sami decydują o stawce oraz zakresie prowadzonych działań promocyjnych na rzecz reklamodawcy.

WhitePress – korzyści ze współpracy

W czasach gdy głównym nośnikiem reklamy jest internet, a konkurencja poszukuje coraz skuteczniejszych i często kosztownych sposobów na dotarcie do odbiorcy, istotną rolę odgrywa odpowiednie rozplanowanie kampanii marketingowej. WhitePress posiada niezbędne narzędzia do promowania marki dzięki dystrybucji treści na popularnych portalach internetowych, co bezpośrednio przekłada się na większe zasięgi oraz zdobywanie wartościowych linków odgrywających znaczącą rolę w pozycjonowaniu.

Dużym atutem platformy jest to, że współpracuje ona nie tylko z klientami indywidualnymi, ale także dużymi domami medialnymi i agencjami PR. Szeroka sieć kontaktów pozwala skutecznie prowadzić kampanie content i influencer marketingowe oraz na bieżąco monitorować ich wyniki, dzięki innowacyjnej technologii analitycznej. WhitePress to również oszczędność czasu, gdyż większość działań odbywa się w sposób automatyczny, a tworzenie, optymalizacja oraz dystrybucja treści stoi po stronie redakcji. Platforma jest prosta w obsłudze i nie wymaga znajomości branży marketingowej od strony technicznej, a korzystny model współpracy jest atrakcyjny zarówno dla reklamodawcy, jak i wydawcy.

Warto również wspomnieć, że większość narzędzi, którymi dysponuje serwis jest darmowa, a stawki dotyczące publikacji są ustalane indywidualnie przez wydawcę i jasno sprecyzowane w ofercie. WhitePress jest dobrym rozwiązaniem zarówno dla małych i dużych firm, które poszukują sprawdzonych sposobów na wypozycjonowanie strony, poprawę wizerunku marki oraz zwiększenie zasięgu odbiorców określonych usług i produktów za pośrednictwem kanałów social media oraz popularnych portali tematycznych.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment